Spring til indhold
Tegning af vej der kører ud i horisonten

Implementering: Mission, vision, værdier/værdiudsagn og strategi skal være en del af CFD

Missionen og visionen skal være kendt i hele CFD og gerne i vores nære omverden. De tre værdiudsagn – CFD’s værdigrundlag – skal være kendt i CFD og i vores nære omverden.

Ledelsen i CFD planlægger sammen med samarbejdsorganisationen procesforløb, der skal involvere de lokale enheder i CFD med henblik på lokal forankring af henholdsvis mission, vision og værdiudsagn. 

I processerne skal der være plads til dialog mellem medarbejdere og ledelse med henblik på, at missionen, visionen og værdiudsagnene konkretiseres, operationaliseres og bliver konkrete, operationelle og meningsfulde i en lokal kontekst. 

Konkretiseringen kan fx tage udgangspunkt i faglige standarder, områdespecifikke kendetegn og arbejdsopgaver, der er målrettet de mennesker, vi yder tilbud til. Det kan også tage udgangspunkt i det perspektiv, som vores omverden vurderer CFD ud fra.

Formålet er, at medarbejdere og ledere inddrages i en proces med henblik på meningsudfyldelse af mission, vision og værdiudsagn. Vores erfaringer er, at mening, begrebsudfyldelse og tilslutning til en virksomheds mission, vision og værdier, bedst skabes i en konkret sammenhæng på baggrund af egen praksis, faglighed og arbejdsopgaver.

Strategien ligger i forlængelse af vores mission, vision og værdiudsagn samt vores tidligere strategier.

Strategien skal give mening for arbejdsfællesskabet i CFD, og den skal være kendt i hele CFD – og gerne også i vores nære omverden. 

Der bliver udarbejdet en plan for både intern og ekstern kommunikation, der understøtter indsatsen med implementering og udbredelse af kendskab til strategien. 

Som ved tidligere lignende initiativer på tværs af hele CFD vil den primære kanal for central kommunikation være vores intranet. Her vil arbejdet blive præsenteret, og lokale aktiviteter og resultater vil blive gjort synlige for alle. 

Eksternt vil kommunikationen foregå via vores egne kanaler, dvs. hjemmeside og sociale medier. Hvis der kommer resultater eller erfaringer, som kan være af interesse for en bredere målgruppe, vil andre medier bliver taget med i overvejelserne. 

Ledelsen i CFD har ansvaret for en proces, hvor alle i CFD involveres i udfoldelsen af strategien. 

De lokale enheder i CFD vælger selv, hvilken af de tre strategiske hovedretninger, som de ønsker at arbejde med – enten som egen enhed, virksomhed, fagområde eller driftsområde.

I strategiperioden kan der vælges mere end en strategisk hovedretning at arbejde med.

Chefforum er ansvarlig for at prioritere tværgående indsatser – fx ved at kombinere de tre strategiske hovedretninger.

Den strategiske ledelse sikrer en gang årligt status og opsamling af resultater på strategiarbejdet.

Vores erfaringer fra tidligere strategiperioder er, at strategier bedst foldes ud i hele CFD og til vores nære omverden gennem et struktureret ledelsesfaciliteret forløb med medarbejderinvolvering og via forankring i samarbejdsudvalgene. 

Chefforum planlægger derfor sammen med samarbejdsudvalgene i CFD, hvordan vi bedst udruller vores Strategi 2025-2028, Specialiserede og højt specialiserede velfærdstilbud i fremdrift – for fremtiden, så den bliver kendt og til at arbejde konkret med i hele CFD – og så den bliver koblet til vores nye mission, vision og værdiudsagn.

Ledelse

Portræt af Kurt Faber-Carlsen
Direktør for Fonden CFD
Kurt Faber-Carlsen
Tlf.: 4439 1143
Mobil: 4022 7439
E-mail: kfc@cfd.dk

Organisation

Download pdf af organisationsdiagrammer over

Hele CFD

Sociale Tilbud

Rådgivning, Viden og Udvikling

CFD

Oktobervej 22A
2860 Søborg
Tlf. 4439 1100
SMS 4085 1315
cfd@cfd.dk
CVR 55280312

Hvem er CFD?

CFD er landets største leverandør af tilbud til døve, mennesker med høretab eller døvblindhed samt døve med yderligere funktionsnedsættelser.

Whistleblowerordning