Spring til indhold
Tegning af tre diamanter

Værdier 

CFD bygger på tre centrale værdiudsagn, som skal være tydelige i alle møder med os:

  • Vi har respekt for mennesker i fællesskaber

  • Vi arbejder med høj faglig kvalitet

  • Vi udviser troværdighed i vores handlinger

 

Respekt for mennesker i fællesskaber

Alle, som vi yder tilbud til, skal opleve sig set, hørt, forstået og imødekommet og have de bedste muligheder for at leve et værdigt liv.

Vi møder mennesker, enkeltvis og i de fællesskaber de indgår i, med tegnsprog eller med det sprog og den kommunikation, som det enkelte menneske trives bedst med.

Vi anerkender, at alle mennesker er forskellige, at alle bidrager til fællesskabet med deres forudsætninger og livskompetencer, og at udvikling gennem hele livet er en menneskelig drivkraft.

I mødet med omverdenen er vores tilgang respektfuld, anerkendende og tillidsskabende. Vi fremstår derfor altid interesserede og med respekt i mødet med modtagerne af CFD’s ydelser, deres pårørende og netværk, fagfolk, organisationer, myndigheder og andre, der viser interesse for CFD.

Vi er en ansvarsfuld samfundsaktør, der udviser social- og samfundsmæssig handlekraft gennem et stærkt engagement, hvor vores ønske er at gøre vores bedste for mennesker, for fællesskabet og for samfundet.

Høj faglig kvalitet

Vi har et højt fagligt niveau, som alle, der har kontakt til CFD, skal kunne regne med.

Vi leverer vores ydelser og indsatser, som det er aftalt. Vi arbejder altid på at præstere den højst mulige faglige kvalitet.

Høj faglig kvalitet betyder, at vi taler tegnsprog og taktilt tegnsprog, og at vi anvender alle de forskellige kommunikationsformer, som foretrækkes af de mennesker, vi i vores arbejde, er sammen med. Vi styrker derfor kontinuerligt alle medarbejderes tegnsprogs- og øvrige kommunikationskompetencer.

Vi udvikler kernefagligheden i mødet med de mennesker, der gør brug af vores ydelser og ved at udforske socialpædagogikken, socialrådgiverfagligheden, social- og sundhedsfagligheden samt CFD’s andre fagligheder – hele tiden med fokus på at højne den faglige kvalitet.

Vi prioriterer, at medarbejderne deltager i kompetenceudvikling og opkvalificeres med henblik på nutidens og fremtidens faglige standarder på det specialiserede og højt specialiserede velfærdsområde.

Vi deler gerne vores viden og kompetencer med andre for at skabe mere værdi for fagområdet, for mennesker og for samfundet som helhed.

Hvis vi vurderer, at en opgave ikke kan løses med den eksisterende høje faglige kvalitet, arbejder vi på at skabe de rammer, der gør, at vi kan lykkes med opgaven.

Troværdighed i vores handlinger

Vi skal fremstå troværdige overfor dem, vi er til for, myndighederne og andre, der interesserer sig for CFD. 

Troværdighed og ordentlighed kendetegner samarbejdet mellem medarbejdere og ledelse i CFD.

Samfundet skal gerne opfatte os som en åben og tydelig non-profit velfærdsorganisation. Med åbenhed og gennemsigtighed i vores eksterne og interne kommunikation bliver det tydeligt, at vi handler troværdigt. 

Vi er til for mennesker, samfundet og for arbejdsfællesskabet, derfor skal vi i vores handlinger fremstå meningsskabende, fremsynede og troværdige.

Ledelse

Portræt af Kurt Faber-Carlsen
Direktør for Fonden CFD
Kurt Faber-Carlsen
Tlf.: 4439 1143
Mobil: 4022 7439
E-mail: kfc@cfd.dk

Organisation

Download pdf af organisationsdiagrammer over

Hele CFD

Sociale Tilbud

Rådgivning, Viden og Udvikling

CFD

Oktobervej 22A
2860 Søborg
Tlf. 4439 1100
SMS 4085 1315
cfd@cfd.dk
CVR 55280312

Hvem er CFD?

CFD er landets største leverandør af tilbud til døve, mennesker med høretab eller døvblindhed samt døve med yderligere funktionsnedsættelser.

Whistleblowerordning